loading...
خبر روز
Amir Masoud بازدید : 13 جمعه 16 بهمن 1394 نظرات (0)

دو تیم نساجی مازندران و صنعت نفت در ورزشگاه اختصاصی نساجی به مصاف یکدیگر رفتند که نتیجه این بازی به سود نفت رقم خورد و شاگردان دست نشان، 4 بار دروازه نساجی را گشودند اما نکته جالب اینجاست که دروازه‌بان و مدافع تیم نساجی متهم به تبانی شدند و قائم‌شهری‌ها با اشتباهات فردی سعید ابراهیم‌پور و عیسی پرتو نتیجه را واگذار کنند.

همین موضوع بهانه‌ای شد تا عادل فردوسی‌پور پس از دو هفته در برنامه 90 دوشنبه شب صحنه‌هایی از اشتباهات دو بازیکن نساجی پخش شد و نگاه‌ها را نسبت به نتیجه بازی تغییر داد.
** از محرومیت 4 ساله تا جریمه 200 میلیونی
طبق قوانین انضباطی فدراسیون در بند 77 ماده‌های مختلف: 1-تبانی به مفهوم این است که اشخاص اعم از مدیران، مربیان، بازیکنان و سایر دست اندرکاران مسابقه در خارج از زمین توافق نمایند که با اقداماتی برخلاف اخلاق ورزشی و بازی جوانمردانه، نتیجه مسابقه یا موضوع دیگری را تعیین نمایند که رسیدگی به موضوع بر عهده کمیته اخلاق است.
2- شروع به تبانی و ارائه پیشنهاد در صورتی که منتهی به حصول نتیجه نشده باشد، موجب محرومیت طرف پیشنهاد دهنده تا دو سال و محکومیت او به پرداخت جریمه نقدی تا دویست میلیون ریال خواهد شد.
3- هر گونه ایجاد ارتباطات بین عوامل تیم‌ها با هر وسیله ارتباطی، به منظور زمینه‌سازی برای رقم زدن نتایج دلخواه در مسابقات و یا هر گونه اقدام نامشروع مبنی بر اعطای امتیازات مالی و غیرمالی به مقامات رسمی یک مسابقه یا به بازیکنان، مربیان و مدیران در ازای ترک تمام یا برخی از مسئولیت‌ها و وظایف آنها، تخلف محسوب می‌شود که در هر صورت احراز و انتصاب، حسب مورد، مشمول جریمه نقدی تا یک صد میلیون ریال و شش ماه محرومیت از فعالیت‌های مرتبط با فوتبال خواهد بود.
4- چنانچه تبانی در جریان یک مسابقه فعال اتفاق افتاده، کمیته اخلاق می‌تواند نظر نماینده اعزامی فدراسیون و سه نفر کارشناس متعهد (که حداقل دارای مدرک مربیگری الف آسیا یا از مدیران ارشد و خوش نام و متعهد و خبره فوتبال باشند) و یا هر کارشناس مرتبط و مقام مسئول دیگری را استعلام نماید.
5- نوع چیدمان و آرایش، سیستم بازی و نحوه استفاده از بازیکنان در یک مسابقه توسط کادر فنی با رای مصادیق تبانی اعتبار ندارد.
6- هر گونه رفتار و درخواست برای افزایش روحیه، تهییج و تحریک یک تیم برای بروز توانانی به منظور پیروزی بر حریف، از مصادیق تبانی نمی‌باشد.
در صورت احراز تبانی در یک مسابقه فعال و رسمی، فقط مرتکبین، علاوه بر جریمه نقدی تا پانصد میلیون ریال به همراه یک یا چند مورد از موارد ذیل محکوم خواهند شد:
الف: محرومیت از شرکت در مسابقات یا فعالیت‌های مرتبط با فوتبال از شش ماه تا چهار سال برای هر یک از عوامل تبانی
ب: حذف از مسابقات برای اشخاص حقوقی 
ج: سقوط به دسته پایین‌تر برای اشخاص حقوقی
د: کسر امتیاز برای اشخاص حقوقی
ه: استرداد جوایز و مقام‌ها و نشان‌ها و مدال‌ها برای اشخاص حقیقی و حقوقی
8- تنبیهات مندرج در مواد 4 و5و 6 همین آیین نامه را نیز می‌توان در مورد مرتکبین با تبانی در نظار گرفت.
9- در تخلفات مروبط به تبانی علاوه بر تنبیهات اعمال شده توسط کمیته اخلاق، حکم به اس اترداد و جاوه و امیازات مالی که در جریان تبانی ردوبدل شده است نیز داده می‌شود.
11- آرای مربوط به تبانی و نفوذ غیرقانونی در نتایج مسابقات ترجمه و به فیفا نیز ارسال خواهد شد.
حسن‌زاده: پرونده تبانی لیگ یک به کمیته اخلاق رسیده است
رئیس کمیته انضباطی گفت: پرونده بازی نساجی مازندران و نفت آبادان به ما مربوط نمی شود و نتیجه گیری از پرونده این بازی بستگی به نظر کمیته اخلاق دارد و هیچ گزارشی به ما نرسیده است.
با توجه به این موضوع رسیدگی به پرونده‌ای نظیر تبانی مربوط به کمیته اخلاق می‌شود.
سمامی: تنبیه کمیسیون پرونده تبانی در لیگ یک برگزار می‌شود
سمامی، عضو کمیته اخلاق گفت: شنبه ساعت 14 کمیسیونی تشکیل خواهیم داد تا در مورد گزارش کمیته مسابقات صحبت کنیم و بازی دو تیم نساجی مازندران و نفت آبادان مورد بررسی قرار دهیم. بر همین اساس در کمیسیون مشخص می شود که تبانی صورت گرفته یانه ؟ در حال حاضر نمی توان به صورت قطعی صحبتی کرد.
وی ادامه داد: اگر تبانی صورت گرفته باشد بر اساس آیین‌نامه انضباطی فدراسیون با متخلفان برخورد خواهد شد و این موضوع باید در کمیته اخلاق اثبات شود.

سید صالحی: اگر نظارت مسئولان روی لیگ یک بیشتر شود
مهدی سید صالحی، بازیکن گسترش فولاد گفت: اگر نظارت مسئولان برگزاری مسابقات بیشتر باشد، اتفاق خاصی رخ نخواهد داد و در لیگ یک هم باید نظارت بیشتری وجود داشته باشد. البته من در لیگ یک بازی کردم اما بدون شک مسئولان، نظارت دقیق‌تری داشته باشند بهتر است.
پرهام: فیلم بازی شک برانگیز بود
پرهام، مالک باشگاه نساجی مازندران گفت: منتظر نظر کمیته اخلاق هستیم اما زمانی که فیلم بازی را دیدیم کمی مشکوک شدیم به تبانی و از نگاه عامیانه هر شخصی اشتباهات را ببیند به تبانی مشکوک می شود.
وی افزود: نفت آبادان در قائم شهر جلوی چند هزار هوادار 4 گل به نساجی می زندآن وقت هفته بعد در زمین خودش می‌بازد.به همین خاطر همه چیز دست به دست هم می دهد و مشکوک می شویم.
مربی نساجی استعفا نداده است
برخلاف فیلمی که در برنامه 90 پخش و گفته شد موسوی از سمت خود استعفا داده، اما وی هنوز سرمربی تیم نساجی مازندران است و با تیم تمرین می کند این خبر را مالک باشگاه تایید کرده است.
این در حالی است که کوروش موسوی مصاحبه‌ای انجام داده بود و اعلام کرد حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.
جلسه تلفنی پرهام با دروازه‌بان نساجی
مالک باشگاه نساجی مازندران گفت و گویی تلفنی با دروازه‌بان تیمش داشت و به مدت 20 دقیقه باوی به گفتگو پرداخت . 
پرهام به ابراهیم پور گفته که به او مشکوک نبوده و تنها به خط دفاعی مشکوک است. پرهام هنوز با مدافع تیم خود صحبت نکرده است.

شکایت مدافع نساجی از فردوسی‌پور و مالک باشگاه
مدافع تیم نساجی مازندران، عیسی پرتو از برنامه 90 و مالک باشگاه نساجی مازندران شکایت کرده و کمیته انضباطی به این مسئله ورود خواهد کرد. پرتو در بازی با نفت آبادان بیمار بود و نمی توانستند به میدان برود و حتی این موضوع را به کادر فنی هم اعلام کرده است.

ابراهیم پور : پرهام به من مشکوک نیست
سعید ابراهیم پور، دروازه‌بان نساجی گفت: با پرهام صحبت کرده‌ام و به من گفت: شکی به بازی ام‌ندارم و به خط دفاعی مشکوک است. 
وی افزود: آبروی رفته من چه می شود که در برنامه 90 فیلم پخش می شود و به راحتی اتهام زده می‌شود و امیدوارم دیگر شاهد چنین اتفاقی نباشیم.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 72
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 60
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 29
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 93
  • بازدید ماه : 93
  • بازدید سال : 764
  • بازدید کلی : 3,325